Jumaat, 22 Ogos 2008

Sebuah kisah seram di malam jumaat.....(18SG)

Semalam, semuanya berjalan seperti yg aku rancangkan. Balik dari ofis, aku mmg da plan nak pegi amik skrol, transkrip ngan gambar aku kat bangi. Benda2 ni sume aku mintak koon uruskan memandangkan aku da bekerjaya so xsempat la aku nak amik sendiri kat canselori tu. Kebetulan pulak erin pose smlm, pose ganti ramadan taun lepas di hujung2 syaaban, so aku cadang nak bawak dia ikut skali n kitorg bole mkn skali. sampai kat hentian kajang (umah koon) aku ajak koon gi makan kat restoran BBB, tmpat aku slalo bwk dorg mkn maser blaja dulu...

habis makan sambil layan citer seram kekasihku seru (nape la marisa tu x habis2 nyusahkan org, nyampah aku, rase nk lempang je) aku pun hntar koon balik sebelum meneruskan perjalanan ke kerinchi untuk hantar erin plak...slepas hantar koon, semasa memandu dengan ditemani insan tersayang di sebelah, tiba2....aku terperasan yg meter minyak keta kancil abg aku yg aku pinjam ni menunjukkan aras minyak yg ada dalam tangki hampir sifar....kebetulan, ada sebuah stesen minyak petronas yg baru dibuka kt jalan reko, aku pun terus memulas stereng masuk ke stesen dan park keta di pam no 4. setelah berkira2 dengan harga minyak semasa di pam malaysia (yg xturun2 lagi walaupun minyak global dh hampir $110 setong) dan duit yg ader dlm wallet aku, aku pun isi rm10 je,nilai yg kukira cukup untuk hntr erin dan aku smpi umah..

selesai isi minyak aku teruskan perjalanan ngan erin, baru xsmpi 2 km aku menyusuri jalan reko yg agak kelam di waktu malam tu, tiba2 aku terperasan sesuatu, sesuatu yg aku kalo bole mmg xnk nmpk di waktu malam2 begini....mula2 mcm xpercaya, tp bila aku renung dan tenung...sah..spontan mulutku menyebut kalimat 'allahuakbar'....hatiku mula gelisah, fikiran ku mula memikirkan perkara2 yg buruk, erin yg bercakap ngan aku kat sebelah pun aku da x berape dengar, aku ilang fokus, tp aku cuba bertenang...setelah berfikir dgn rasional aku segera teringt kn sebuah lagi stesen minyak petronas yg ada di hadapan...apabila hampir dgn stesen tersebut, aku terus memberi isyarat untuk membelok...smpi je, aku terus park dekat ngan area angin/air stesen tu dan dengan pantas aku mmbuka hud depan keta....sebelum turun dari keta, aku pandang erin, muka dia pun cuak gak, aku cakap bwk bertenang, relaks, insyaallah xde pape...cuma temperature keta naik je...(wahahaha...korg ingt aku nmpak aper td??? aku nmpk meter temperature keta tu naik je...wahaha)

aku pun turun dari keta dgn gaya ala2 terer bab keta ni...seb baik kat bonet blkg ade botol, so lepas tgu enjin tu sejuk sket, aku pun bukak tmpat air tu n isi air dengan harapan air tu kering je tanpa sebarang kebocoran...tapi harapan tinggal harapan....bila aku telek kat bawah keta...kelihatan titis2 air yg jatuh ke bumi....sudahnye, aku call koon balik, mintak dia datang bawak botol byk2, aku pikir bole la jalan slow2 ngan bekalan2 air tu nanti...lepas tu aku call bapak aku nk bgtau aku maybe smpi umah lewat, tp kebetulan bapak aku xsmpi kat umah lagi, dia suruh aku tgu je kat situ smpi die dtg...selang 10 min, koon smpi dgn botol2 nye....tp xde apa yg kitorg bole buat pun sebb dua2 xreti pasal keta ni, yg kitorg tau ada kebocoran, apa yg bocor pun xtau...huhuhu...dalam 20 min lepas koon smpi bapak aku plak smpi....selepas beberapa perbincangan dan sesi soal jawab, kitorg buat keputusan untuk tinggal keta kat umah koon dulu, besok (ari ni) baru bawak g woksyop, maklumla mane ade woksyop bukak tgh2 malam...

smpi kat area umah koon, farid da tgu ngan sorg brader ni..aku pun xsmpt tnyer name dia, tp koon cakap dier ni pomen bus...brader ni pon tgk2 pastu cakap yg xle jalan jauh keta ni...kalo x makin merebak penyakit dier...so, aku pun park la keta tu kat hentian kajang...selepas bersalam-salaman, kitorg pun gerak balik umah...jam mase tu da dekat 1230mlm....aku nak kena hntar erin dulu....sampi umah dekat 130pg...masuk je bilik aku, aku nampak katil, lepas tu aku xnmpak pape da...dunia aku jd gelap..sedar2, bapak aku kejut bgn subuh (aku terlupa kunci jam sblm aku tdo smlm)....pagi ni aku smpi opis dgn kepala yg agak pusing, pusing coz xcukup tdo, n pusing pikir mcm mane aku nk bgtau org opis ni aku nk halfday je ari ni...bukan sbb nak balik tdo, tp sebb nak setelkan hal kereta abg aku yg masih tersadai kat hentian kajang tu...aiiii......