Isnin, 8 September 2008

cerita pening, berbuka dan kasut....

arini agak malas mahu mengarang...kepala ade sedikit pening...punca gagal dikesan....erin suruh aku amik mc je tp aku xnk...bkn sbb rajin, tp alang2 da smpi opis, baik abiskan satu ari...kalo amik mc 1/2 day pun, aku agak malas nak merempit tgh2ari buta ni...arini mmg agak xbest sket, selain kesihatan yang kurang memberangsangkan, punch card aku pg td pun merah gak..first time woo...sume sbb tayar moto pancit...padahal aku baru je tukar tayar baru mgu lepas...tp dah nasib nak buat cm mane kan?? pastu kat pandan indah tu xde plak kedai moto yg bukak pagi2...mmg saje je nak aku merasa tgk dakwat merah kat punch card aku tu...aiiii...

sabtu lepas plan nak kuar ngan erin...tp last minit cancel coz dier xdapat cuti...sian dia...so, aku pun lepak umah je la...mula2 plan gak nk kuar sorg tp panas yang kusangka ke ptg, rupa2nya hujan di tengahari...aku pun malas la nak kuar hujan2 tu...menu berbuka puasa yg mak aku nak masak aritu adalah mee kari + buah melaka...mee kari mmg fevret aku...huhuhu...memandangkan mak aku telah mengajak abg fauzi ngan kak heed berbuka skali, timbul kerisauan akan tidak cukupnya makanan berbuka nanti...kerana itu aku telah mengoferkan diri untuk membelanja KFC (almaklumlah...1st gaji..)....itu pun setelah abg aku gagal mencari kedai ayamas untuk beli ayam panggang...berbekalkan duit rm50 aku pun pergi la ke KFC pandan indah tu dan terus mengorder satu bucket ayam spice crunch (aku rasa same je rasa dier ngan hot n spicy biase tu) untuk di take away...selesai berurusniaga aku pun pulang ke rumah...smpi kat umah aku tgk da berlambak makanan kat atas meja...abg aku pi borong makanan kat bazar ramadan dpn umah tu ngan kak heed, yg kak yami ngan abg fauzi pun blik bawak 3 bungkus bubur lambuk kg baru....sudahnye, da macam buat open house plak kat umah aku...

ari ahad aku mmg da nekad nak buka ngan erin....sblm aku gi jemput dia dr midvalley, aku gi serdang dengan hajat nak membeli kasut yg telah lama aku idam2kan...berkenan kat kasut tu mase aku ngan c.maslan teman c.yamani beli kasut...mase tu aku xde duit, so tgk ajela...bila da dpt gaji ni mmg aku target nak beli kasut tu...tpi sesampai je aku kat kedai tu (kilang kasut sbnrnya...dkt2 ngan UPM) kasut yg aku nak tu da xde...tauke tu cakap design lme sume da xde...dier da kuar design baru...masuk angin keluar asap aku....lepas amik erin aku bawak dia makan kat Jalan TAR..ade kedai fevret kitorg kat situ...sblm mkn, aku ajak dia round pertama kompleks tgk2 kasut..mane tau kut2 ade yg berkenan kan...walaupun xde yg aku btul2 berkenan tp last2 aku beli gak sepasang bila mengenangkan kasut sedia ada yg da terlalu uzur(aku da pakai kasut ni 3 tahun lebih da, bapak aku beli sblm aku masuk UKM, da merasa g beijing, jakarta da kasut tu...berjasa btul..)...seb baik kasut yg erin pilih tu x mahal sgt...bg aku harga xkesah sgt yg penting selesa dan xmenyakitkan kaki bila dipakai...maka dapat lah aku g keje pakai kasut baru arini...