Selasa, 7 Oktober 2008

Kami

rating : 70%

aku xpnah pun tgk citer ni versi series kat tv tu, tgk muvi ni pun atas paksaan seseorg..huhu..bg aku, jalan citer menarik, citer digarap dengan cantik dan mmg berbaloi la nak bayar rm8 untuk tgk citer ni kat wayang...tapi bg aku yang buta seni ni, aku rasa citer ni agak kurang sesuai diklasifikasikan sebagai tontonan umum...betul, citer ni tiada adegan seks atau ganas yang melampau, tapi cerita dan norma2 kehidupan budak2 baru abis sekolah yang dipaparkan dlm citer ni aku rasa xelok untuk dijadikan tontonan pd remaja2 dibawah umur, takut2 akan menjadi ikutan dan bukan nya diambil sebagai iktibar atau pengajaran....tambahan plak dengan masalah keruncingan moral di kalangan budak2 skola skrg ni...tapi apa pun kira bole layan la citer ni walaupun mase tgk muvi tu aku rase cm tuer sgt je coz kebykkan penonton lain sume cm budak xabis skola lagi...huhuhuhu...