Selasa, 7 Oktober 2008

pikirla sendiri

Selamat Hari Raya!!!!!!!! semalam umah aku dapat penghuni baru...bubu dan 5 anaknya....mmg riuh umah aku ngan gelagat 5 beranak ni...hampir tensen gak bile seme xreti nak duk diam....dah la tu, pg td pun aku terpaksa merantau ke ats untuk mandi disbbkan toilet kat bwh tu da jd rumah kongsi dorg...aku sebenarnye bukan la xsuka atau anti kucing, tp aku sgt malas untuk membelanya...takat bg makan tu bole la...tp kalo smpai nak bersihkan najis dan mandikan tu, mintak maap ler...malas aku nak layan...hopefully kucing2 ni xde la nak nyusahkan aku di masa hadapan kelak...huhuhu

semalam aku ade sebut nak tulis pasal cuti raya ari2 tp maybe xdapat la kerana kesibukan yang melanda disaat dan ketika ini...tp insyaallah, kalo ade kesempatan aku akan cuba coretkan beberapa peristiwa dan perkara yang aku rasa menarik untuk diceritakan...

menjelang raya tu, aku ade la beberapa kali mengunjungi Jalan TAR dan kawasan2 yang sama waktu dengan nya....biasa la,raya...mmg tempat2 ni penuh dengan lautan manusia...bersesak2 untuk menghabiskan wang dan masa...ramai nye orng mmg xyah nak ckap la..sesak lagi menyesakkan...tp dalam pada sesak smpi nak jalan pun susah tu, aku tengok ade gak ibubapa yang xprihatin....yang bawak anak2 kecil skali..perlu ke anak kecil tu dibawa sekali? ke tempat yg sesak mcm tu?? xkesian ke kat anak tu?? kalo anak da besar, da skola bole maap lagi, ni bby lagi..yg hanya tau menangis bile lapar....pendapat aku la (walaupun aku xkawin n xde anak lg), aku rasa amat tidak wajar untuk membawa anak2 kecil ke tempat2 mcm tu...bukan nye bole try baju pun...pendek kata, jangan tau beranak je, jaga anak xreti..wawawa...bak kata nabil, lu pikirla sendiri!!!!!!!!!